16 Ağustos 2007

Çikolatalı Fındıklı Kek

Fındıklı Kek

KEK ? PANDİSPANYA? :)
Evet, külkedisi mutfağa geri döndü, e
Prenses'likte bir yere kadar canım, fazla uzatmamak gerek :)
Dün akşam yine bir kek denemesi yaptım, daha önce defalarca
pasta yaptığım ve çok memnun kaldığım Sevgili Burcu'nun pandispanya malzemelerini biraz değiştirerek kek yaptım.
Sonuç tam hayalimdeki gibi olmadı, biraz kuru bir kek oldu. Normalde pandispanyayı ıslattığımız için bu farkedilmiyor sanırım. Ama bir süre buzdolabında bekletip, üzerine bol çikolata sos dökünce browni kıvamında gayet güzel bir pasta oldu. Özellikle içindeki hafif yanmış fındıklar çok yakışmıştı.
Ofistekilerin sorusu şu oldu; "Neden, çok güzel yaptığın bir şeyde ikinci kez mutlaka değişiklik yapıyorsun? Geçen seferki gayet güzeldi?"
Benim de yanıtım; "E, aynı tarifi blog'ta yayınlayamamki, farklı olması gerek" :))

Malzemeler
  • 4 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Yoğurt
  • 125 Gr. Margarin
  • 80 Gr. (1 paket) Bitter Çikolata
  • 2 Su Bardağı Un
  • 1 Yemek Kaşığı Kakao
  • 4 Yemek Kaşığı Kavrulmuş Fındık
  • 1 Paket Kabartma tozu
  • 1 Paket Vanilya
Yapılışı

  • Yumurta ve şekeri mikserle krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. Yoğurt ve erimiş margarin ve çikolatayı ekleyin. Karıştırmaya devam edin. (Margarin ve çikolatayı birlikte çok kısık ateşte erittim)
  • Ayrı bir kapta toz malzemeleri eleyin ve fındık ekleyin. Sulu malzemeyide ekleyerek, hafifçe karıştırın.
  • 175 derecede ısıttığınız fırında yaklaşık 45 dk. (kürdan temiz çıkıncaya kadar) pişirin.

25 yorum:

Hülya dedi ki...

Müge'ciğim....
Bana özelimden döner misin?
hulyaonem@gmail.com

Çok ilginç bir durum oldu.Kötü değil merak etme...

Kek için tekrar dönerim...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Müge, aynı şeyi ben de yapıyorum.
Armağan iş arkadaşlarına yaptığım çikolatalı kekin resmini göstermiş, benden tekrar yapar mısın, arkadaşlara ayıp olmasın dedi, ama aynı tarifi tekrar yapmak da hiç içimden gelmiyor, başka bir tarif yapsam olmaz mııı? dedim:) soru: neden? cevap: çünkü aynı tarifi site de yayınlayamam ki:) hem bana fotoğrafını çekecek başka şeyler gerekli:)
Neden biz böyleyiz, annelerimizin ananelerimizin hep klasik tarifleri vardır, aynı şeyleri yapar durular, ama biz bir yaptığımızı bir daha yapamaz olduk, o yüzden hiç bir tarifim ezberimde değil, 2.kez yapmak kısmet olmuyor ki:)
sevgiler

ayseyaman dedi ki...

eee Hülyacım biz merak ettik özelini...:) toplum içinde çık çık! :))
Neyse prenses hosgeldin mutfaga bende senin dönüşünü bekliyormuşum..
Ellerine sağlık verdiğin diğer linklere de baktım pandispanya tarifini özel inceledim..
Hepisi için ellerine sağlık canım
sevgilerle
not: tatil resimlerinizde ayrı güzel, bayıldım, nefis yerler manzaralar...

cekirdeksizuzum dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

Balayı fotoğraflarınıza da bayıldım. Özellikle Alaçatı'daki otel muhteşem görünüyor.

Sevgiler...

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık kek nefis görünüyor. Hele çikolatalı sos üzerine çok yakışmış.. Nefiss nefiss:)

Müge Hüner dedi ki...

Hülyacım;
Döndüm sana hallettik konuyu gönül dostum.

Pınar şekerim;
Zaten biz blogcu bayanlar ikiz kardeşler gibiyiz bir çok konuda, aman yemeden fotografını çekelim, aman yeni bir şeyler deneyelim, bizi biz anlarız başkası anlamaz:))

Ooo ayşaanım;
Nerelerdesiniz, gözümüz yollarda kaldı valla. Pandispanya tarifimi dene şekerim, kesinlikle pişman olmazsın, 4-5 kere yaptım ben. Tatil resimlerini beğendiğin içinde çok teşekkür ederim şekerim.

Sevgili Çekirdeksizüzüm;
Ziyaretin ve güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.Sevgiler.

Sevgili Nazife;
Beğenmene çok sevindim, canım.Çok teşekkürler.Sevgiler.

Neslihan dedi ki...

Mügecim, kek çok iştah açıcı, şu saatte evde tatlı hiç birşeyin olmamasına çok üzüldüm, kekinden yiycem mecburen:)
Sevgiler

bir demet feslegen dedi ki...

Merhaba Müge,
Öncelikle teşekkürler. Ben şu anda tatildeyim ve yaklaşık 10 gün kadar sonra döneceğim. İşin kötü yanı kargoyu aldırabileceğim tüm yakınlarım da şu an Ankara dışında. Üç gün sınırı olduğunu yazmışsın ne yapmak gerek bilemiyorum. Hangi kargo ile göndermiştin?
Sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Neslihancım, ne demek al buyur afiyet olsun. Öpücükler.

Edacım;
Sana kendi sitende yazdım yanıtları.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Olurda bu kadar mı şık olur bir kek ... Bacım ellerine , formülasyonuna sağlık

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

Tijen dedi ki...

Sevgili Müge,
Hünerli bayanlar Mutfakta Zen'in linklerine eklendi. Bildirmek istedim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ahhh o bir denediğini bir daha yapmama olayı bende de var. Yoksa bloga nasıl yeni şeyler ekleriz değil mi:)

Unknown dedi ki...

Mügecim merhaba
Siteni ilk ziyaretin ilk yorumum değişik ve hoş tariflerin var hepsi için ayrı ayrı ellerine sağlık sana daha sık uğrarım artık..Evet yazındada bahsettiğin ve bir çok arkadaşında dediği gibi biz blogcular nedense bir tarifi iki kere yapmıyoruz yeniliklerin peşindeyiz hep buda hep daha güzel şeyler paylaşmamız demek...Sevgiler..

Müge Hüner dedi ki...

Burçincim;
Görüntü güzelde tadı ilk başta beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Ama bir gün buzolabında kalınca süper oldu, şu anda bir dilim bile yok desem:)

Sevgili Tabakta Lezzetler;
Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.


Sevgili Tijen;
Hemen her gün sitesine girdiğim, yazılarına ve fotograflarına hayran olduğum bir üstad'ın listesine eklenmek bana nasıl bir gurur verdi anlatamam.Teşekkürler,sevgiler.

Nailecim;
Pınar'a da dediğim gibi biz blogcu bayanlar ikiz gibiyiz bu konularda, ama denekler şikayetçi bu konudan.Lokanta da bile beğendiğimizi bir daha yiyoruz burda yok diyorlar:))

Sevgili Zerrin,
Ziyaretine ve beğenilerine çok teşekkür ederim, bende ilk fırsatta sana geleceğim.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ay aklıma gelmişken söylemeden geçmeyeyim. Geçen gün bir pilav yaptım sonra da aman hep blog için mi süsleyeceğim bugün de eşim için süsleyeyim dedim tabağı bi güzel süsledim. Masaya koydum. Eşim fotoğraf çekeceğimi sandı ve bekledi. E hani çekmiyo musun dedi, ben de yoo senin için süsledim çekmiyorum dedim bir sevindi ki fotoğraf çekmeden yemek yiyeceğiz diye :))

gülriz dedi ki...

Mügeciğim mutfağa güzel, bol çikolatalı bir dönüş yapmışsın anlaşılan. Çok güzel görünüyor çoooook, ellerine sağlık canım benim. Görüşelim artık en kısa zamanda. Kocaman sevgiler

bir demet feslegen dedi ki...

Müge'ciğim
Sana mail gönderdim
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Müge'ciğim çok canım çekti ben de mail gönderebilirmiyim :)) Nedir bu mail trafiği aaa merak ediyoruz ama :)))))
Çikolata sosu ne kadar düzgün dökmüşsün sabırla. Görüntü çok güzel. Ben de kurabiye ve kekleri bir gün sonra daha çok seviyorum hep.
Sevgilerimle,

ozlemhan dedi ki...

Merhaba canım tatilin harika geçmiş.Kekte süper görünüyor ellerine sağlık canım.

Hülya dedi ki...

Kekinin o asil duruşuna bayıldım;))Sahibi gibi.Prensesin elinden çıkan kekin üzerinden çikolatalar bile nezaketle ve çok düzgün akmalı di mi;))E var işte bir fark...

Yaman Ayşe toplum içinde gizli bir konuda konuştuğumuz için sitem etmiş azıcık.Sen açıklar mısın?

"Ve bu bundan sonra bu böyle olmaz.İkimizin adı da Müge.Sana bundan sonra Müge bana Hülya" densin diyelim mi?

Ata'nın matematik öğretmeni gibi oldum ama;))

Sevgiler canım...
Gönül dostun...Hülya

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Çok şık çok özenli duruyor bu kek. Elinize sağlık...

ebrulitatlar dedi ki...

Müge'cim kekin görüntüsü nefis olmuş.Ellerine sağlık. Tatilden sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Muge'cigim,
Oncelikle eline koluna saglik, ne kadar lezizi seyler yapmissin.
Pikniginize katilmayi cok istedigim halde gerceklestiremedim, bir gun oncesinde Bodrum'a gittim,ama sizleri hep dusundum. O sicak telefonuna ve beni de aramana cok tesekkurler. Umarim bir dahaki sefere gorusup tanisma firsatini yakalariz.
Cok iyi bir hafta sonu diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

Ben donelide henuz 3 gun oldu, yorgunlugu atmaya calisiyoruz ailecek, tekrar sevgiler.

Müge Hüner dedi ki...

Nailecim;
Çok güldüm anlattıklarına, eşler bizim dünyamıza uyum sağladılar desene:))

Gülrizcim;
Beğenmene çok sevindim, bencede görüşelim yaz bitmeden bir botanik park yapalım senle.:)

Burçincim;
Mail trafiğinin sebebi gizli değil, gönül dostları etkinliğinde benim hediye gönderdiğim kişi Eda, ama tatilde olduğu için eline ulaşamadı, ulaşamayınca benim yerime bana hediye gönderen Hülya'yı aramışlar, ortalık biraz karıştı yani:) ama hallettik çok şükür.Keki beğenmene çok sevindim, ama senin de dediğin gibi ilk gün beğenilmeyen kek buzdolabında bir gün durunca kapış kapış gitti:) Sevgiler canım.

Özlemhancım;
Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.

Sevgili Gönül Dostum;
Senin yerinde olsam evet ben Müge'yim diyip bir güzel işletirdim adamları:) valla youtube a düşecek karışıklıklar oldu bu etkinlikte:))

Sevgili Acemi Şef;
Beğenmene çok sevindim, çok özeniyorum yayınladığım tariflere evet. Bende senin pastalarına bayılıyorum. Sevgiler.

Ebrulitatlım;
Çok teşekkür ederim, iyi tatiller canım.

Aybikeciğim;
Bende çok istiyordum seninle tanışmayı, piknikte olmasa bile buluşuruz diye düşünüyordum ama kısmet olmadı, seneye inşallah..Yada biz sana bir sürpriz yaparız bellimi olur. Yorgunluğunu atınca, neler döktüreceksin kimbilir, sevgiler canım...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin