11 Temmuz 2007

Kaşık Sapı

Kaşık Sapı

MANTIYA FARKLI BİR BAKIŞ AÇISI...
Ben kıyma ile arası iyi olmayan biriyim, yemeğin içinde, böreğin yada karnıyarık'ın içinde bir türlü sevemedim kendisini, ama köfteyi bayıla bayıla yerim o ayrı. Mantıda benim için bu yüzden, hem sevdiğim hemde keşke kıymasız olsa, daha iyi olur dediğim bir lezzettir.
Erdek'te mantı içine kıyma konmadan kapatılıp, tavuk suyunda haşlanır, sonra tavuklar didiklenir, üzerine serpilir ve yoğurtlu sarımsak dökülerek servis edilir. Benim de çok severek yediğim bir yemektir.
Geçen hafta Erdek'te bu güzel yemeği tekrar hatırlayınca, evdeki
Mudurnu - Göynük Gezisinde aldığım ama bir türlü pişirmek için fırsat bulamadığım "Kaşık Sapı Makarnası" aklıma geldi.
Kaşık Sapı, orjinalinde makarna haşlandıktan sonra, bir borcama bir sıra makarna, bir sıra keş (peynir çeşidi), tereyağında kavrulmuş ceviz ve bir sıra makarna daha koyarak, en üsttede yine tereyağında kavrulmuş ceviz konarak hazırlanan bir yemek...
Ben orjinal halini çok sevmediğim için, kendisini tavuksuz tavuklu mantı olarak pişirdim. :)
Sonuç olarak, her iki yöreden bir parça taşıyan ama ikisinide tamamen yansıtmayan uyduruk bir yemek ortaya çıktı. Lezzetimi nasıldı ? Süperdi....

Yapılışı
  • Makarnaları; tavuk suyunda yada 1-2 yemek kaşığı yağ, 1 adet tavuk bulyon ve tuz eklediğiniz suda, haşlayın, süzün.
  • Üzerine yoğurtlu sarımsak ve kızgın pul biberli yağ döküp, sıcak servis yapın..

9 yorum:

Selen dedi ki...

Ellerine sağlık canımcım. Cevizli tarif de kulağa hoş geliyor ama beğenmedin demek.. Karnım acıktı ondan herşey hoş geliyor bana herhalde :) Balıkesir'de de aynen dediğin gibi tavuklu yaparlar. Hatta nohut da haşlayıp eklerler bazen az miktarda.
Öpüyorummm

Müge Hüner dedi ki...

Şirineciğim;
Yemeği birlikte yediğimiz arkadasımız da bahsetti nohutlu olandan, nasıl yapıldığınıda anlattı hatta, kulağa çok hoş geliyordu. Valla o kadar komplike olanlar senin uzmanlık alanına giriyor artık, yapınca haber verirsin, benim blog biliyorsun, kek, kurabiye ve uyduruk yemekler blogu :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Mügeciğim, ellerine sağlık değişik bir alternatif olmuş et sevmeyenler için. Belki ilgini çeker diye seninkine benzeyen, bizim Antep'de yapılan bir yemekten bahsedeyim dedim. Makarna sulu olarak pişirilir ve yoğurdu yemeğin içine çalınır (yoğurt yumurta ile terbiye edilip su ile inceltilerek yemeğe karıştırılıyor). Tabi yemeğin içinde tavuk eti veya kırmızı et de oluyor. Ben şahsen tavuklusunu daha çok seviyorum. Üzerine de nane ile yağ ısıtılıp dökülür. Bir ara yapıp yayımlasam daha güzel olacak sanırım :)

Neyse.. siz Antep'e gelmiyo musunuz bu yaz?

Sevgiler..

Müge Hüner dedi ki...

Nailecim;
Tarif ettiğin yemek okurken bile ağzımı sulandırdı, bizim erdek'inkine çok benziyor.Kesin mükemmel oluyordur, bence ilk fırsatta yayınla..
Antep değilde, gelirsek Kilis'e geleceğiz biz, eşimin akrabaları orada olduğu için, şimdiden espri yapıyoruz hatta ben listemi yaptım, bana şunları,bunları pişirin, hazırlayın diye:)Kesin karar vermedik ama eğer geleceksek Ağustos ayında geleceğiz, senide aramayı düşünüyorum gelince eğer müsait olursan görüşürüz.Sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

vallahi ben ordaydım, yedim, bizzat şahidim, süperdi :)

Nohutlu mantının da fikir babasıyımdır hatta ve bizzat :)

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Anonim Arkadaş :)
Yemeği beğendiğinizi hem o akşam, hemde şimdi yorumlarınızda belirterek beni onurlandırdınız..Sizin gibi bir dünya gezgininden iltifat almak ayrıca değerli. Nohutlu olanıda, büyüyünce deneyeceğim söz :))

LaMa dedi ki...

canim ,nasil canim cekti simdi... bayilirim boyle hamur, yogurt, et bir arada ay ay ay!
fotoya bakinca tarihe bakmadan anladim bu cok eski bir yazi, muhtemelen hunerli bayanin ilk gunlerinden diye :)ne guzel gelismek, hem de super olumlu yonde gelismek degil mi:)

Adsız dedi ki...

sevgili müge senin sıkı takipçinin erdekte yemiş olduğunuz sini mantısı bursa mustafa kemalpaşa ilçesine ait...tepsiye dizilir üstüne tavuk suyu dökülür ve ocağın üstünde tepsi çevrile çevrile pişirilir daha sonra üstüne didiklenen tavuklar konulup yoğurt ve tereyağı sosuyla servis edilir...

Unknown dedi ki...

Evet sizinle aynı damak tadındayız mantıyı bende farklı şekillerde yapmayı severim. Helede kızım için daha besleyici nasıl olabilşr diye. Rahmetli kayınvalidem Çanakkale'de de aynı erdek teki gibi yapardı çok beslehici tam benim iştahlı mini gurmeler için.
Sevgiler.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin