04 Mayıs 2007

Çok Çikolatalı Kek

Çikolatalı Kek

ÇİKOLATA KRİZİ İÇİN BİREBİR :)
Aslında Gülsüm Teyze'nin kekinden sonra bir süre kek yapmam diye düşünüyordum, ama önceki akşam kelimenin tam anlamı ile çikolata krizim tutunca kalkıp gecenin bir vakti bu keki yaptım.
Hemen hepinizin bildiği basit bir kek olduğu için yayınlamayı düşünmüyordum ama dün ofise getiripte bugüne sadece bir dilim kalınca yayınlamaya karar verdim. Alışkanlıkla iyiki fotoğrafını çekmişim :)

Malzemeler
  • 4 Adet Yumurta
  • 1,5 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 2,5 Su Bardağı Un
  • 6 Tatlı Kaşığı Kakao
  • 1 Tatlı Kaşığı Neskafe
  • 2 Çay Bardağı Damla Çikolata
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 80 Gr. Bitter Çikolata (üzeri için)

Yapılışı

  • Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın, süt ve yağı ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Ayrı bir kapta toz malzemelerin hepsini eleyin ve sıvı malzemeleri katarak çırpma teli ile az miktarda karıştırın.
  • 180 derecede önceden ısıtılmış fırında, batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Kekiniz pişince çikolatayı eritin, (ben yarım çay bardağı su ile mikrodalga fırında erittim. Süt acılığını alsın istemedim.) biraz ılınınca çikolatayı kekin üzerine dökün.
  • Çikolatadan iki kare kadar da rendeleyip üzerine serptim.

- Nasıl gerçekten yoğun bir çikolata krizi imiş değilmi ? :)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ne güzel kabarmış görüntü süper tadı da öyledir eminim,ellerine sağlık
görüşürüz öptüm

Adsız dedi ki...

çikolatalı ve kakaolu olan herşey mıknatıs gibi beni çeker senin kekinde çekti beni eline sağlık...

Adsız dedi ki...

nefis
Sevgili Muge,
Kek harika olmus, eminim ev de mis gibi kokmustur. Tam kizlarimin agiz tadina uygun bir kek. Ellerine saglik, sevgilerimi gonderiyor ve iyi hafta sonlari diliyorum.

Adsız dedi ki...

Baştacı çikolatalı kek
Nefis görünüyor. Bilindik bir tarif demişsiniz ama bence çok farklı. İçinde neskafe, damla çikolatası var. Ayrıca diğer malzemelerim miktarları benim yaptıklarımdan farklı. Böylesini denemedim ama fotoğrafa bakınca artık bu tarifi kullanmam gerektiğini anladım. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

HARİKAAA GÖZÜKÜYORR TARFİNİ ALDIMM :> EVE VARINCA KESİN YAPICAMMM SEVGİLERR

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin