24 Mayıs 2007

Bastırma

Bastırma

KİLİS MUTFAĞINDAN NEFİS BİR PATLICAN YEMEĞİ...
Kilis Tava yazısında bahsettiğim üçlemenin sonuncusu; Patlıcan Bastırma...
Patlıcan ve sarımsak ile aranız iyi ise benim gibi, son derece severek yiyeceğiniz bir yemek.
Görüntüsünün tersine, çok hafif bir tadı var, tam bir yaz yemeği. Yanında şöyle bembeyaz bir pilav vede karpuz, Mmm. mis..
Bu arada karpuz demişken, sevgili
Tijen'in başlattığı "Hadi Çıksın Oyunu" na (hala devam ediyorsa tabi, ben okuyalı epey oldu) ben karpuz ile katılmak istedim. Marketlerde var ama ben gerçek, kıpkırmızı, tatlı yaz karpuzundan bahsediyorum. Çıksın Artık !...

Malzemeler
  • 1/2 Kg. Patlıcan
  • 1/2 Kg. Koyun Eti
  • 1/2 Su Bardağı Nohut
  • 2 Adet Domates
  • 3 Adet Yeşil veya Kırmızı Biber
  • 1 Baş Sarımsak (8-9 Diş)
  • 1 Adet Soğan
  • 2 Adet Limonun Suyu veya 1 Yemek Kaşığı Nar Ekşisi
  • 1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
  • Nane - Tuz

Yapılışı

  • Öncelikle, kuşbaşı doğranmış etleri ve nohutu bir tencereye koyun ve üzerini geçecek kadar su ekleyin, arada suyunu kontrol ederek ve üzerinde biriken köpükleri alarak kaynatın.
  • Et ve nohut pişerken, kabuğunu alaca şekilde soyduğunuz patlıcanları, kabuğu soyulmuş domatesleri, biberleri ve sarımsağın yarısını küçük küçük doğrayın.
  • Doğradığınız sebzeleri, pişmiş olan et ve nohuta ekleyin. Kısık ateşte pişmeye bırakın.
  • Sebzeler de pişince, limon suyunu ve sarımsakların geri kalanını ezerek ekleyin.
  • Son olarak bir tavada kızdırdığınız ve nane serptiğiniz zeytinyağını yemeğin üzerine dökün.

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayırlı olsun canım, benim de canıma tak diyor ama şu arşiv meselesi kafama takılıyor. 1 yılı aşmış aşrivi tek tek taşımaya eriniyorum, sen o şekilde mi taşıdın yoksa başka pratik bir yolu var mı bu işin.

aintabsofrasi.blogcu.com

Müge Hüner dedi ki...

Teşekkür ederim Nailecim,
malesef tek tek taşıdım evet ama zaten yazılar hazır oduğu için, kopyala-yapıştır yaptım. Tam bir günümü aldı ama inan değer, her gün sinir olmaktansa, bir gün yoruldum.Kesinlikle sanada tavsiye ederim.
Müge

Adsız dedi ki...

Müge'cim yeni bloğun hayırlı olsun, çok iyi yaptın, blogcunun sorunları bitmez çünkü, patlıcan yemeğide çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım, sevgiler, iyi hafta sonları..

Adsız dedi ki...

merhaba, gerçekten nefis bir yemek. Mutlaka denemeli... Nohut, patlıcan, et bu üçlüyü bir arada çok severim.. :)

Ellerinize sağlık.

http://misss.blogcu.com

Tijen dedi ki...

Sevgili Müge,
Bütün yaz meyveleri çıkana kadar devam edecek bu oyun. Sonra da kış meyvelerini mi özleyeceğiz acaba? Bu oyun ömür boyu sürecek galiba!
Tijen

tuğba dedi ki...

bunun adı aslında bizde (antepte)doğramadır:)ekşisi biraz belirgin olunca süper olur

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

urfalılar bu yemeğe balcan eşkisi(patlıcan ekşisi:)) diyorlar.tüm sumakla yapıyor onlarda.

resimli günlük dedi ki...

Bastırmayı yaptım,nasıl enfes bir yemek oldu anlatamam.Mis mis,tadı hala damağımda.Hiç bir şeyi kolay kolay beğenmeyen eşim de oğlum da bayılarak yedi.Çok teşekkürler :)
özlem

Deniz dedi ki...

Öncelikle bu güzel tarif icin tesekkürler. Yalniz sogan malzemeler listesinde yer alirken tarifin icinde gecmiyor. Ben de dogrudan tarifi uyguladigim icin sogani koymayi atlamisim, yemek yine de fena olmadi. Sonradan farkettim soganin eksik oldugunu. Hangi asamada sogan kullaniliyor acaba?
Tekrar tesekkürler.

Müge Hüner dedi ki...

Deniz Hanım;
Uyarı için çok teşekkür ederim.
Soğan yemeklik doğranarak, diğer sebzeler ile birlikte ekleniyor.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

SN MUGE HANIM ONCELIKLE PASTALARINIZA BAKTIM ARDINDAN HAMURUSLERINIZE SONRA SALATALARINIZA YA DEDIM NE HAMARAT KADINMIS SONRA GOZUME YORESEL YEMEKLER CARPTI ICLI KOFTEYE BAYILIRIM BI DE NE GORIYIM MEMLEKETIMIN YEMEKLERI BU KADAR BECERIKLI BI KADIN OLSA OLSA YA ANTEPLI YA KILISLI OLUR KUTLARIM HEMSERIM

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Adsız;
Ben –ne yazık ki- Kilis’li değilim. Eşim Kilis’li.
Ama kayınvalidem ve eşimin yengelerinden çok şey öğrendim. Kilis mutfağı şahane!
Umarım bir gün bende tam anlamıyla bir Kilis gelini olurum :)
Güzel sözlerin için çok teşekkürler.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

slmlar bi kac gun once buldum blogunuzu tariflerinize bakiyorum kac gundur bu tarifteki nohut bi gece onceden islatilmis mi olcak yoksa kuru koysak yumusarmi yetrince yemek pisene kadar
tesekkurler

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Nohut 1 gece önceden ıslatılmış olursa daha iyi olur. Et ile birlikte daha çabuk pişer...

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

merhaba ben antepliyim ve verdiğiniz tarif bizim doğrama yemeğimizin "ammisi oğlu":) bence biber ve domates salçası da olmalıydı. sevgiler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin