14 Mayıs 2007

Anneler Günü Çay Daveti

Basit Pasta

YANLIŞLIKLA GÜZEL OLAN PASTA :)
Cumartesi akşamı sevgili annelerimi bize akşam çayına davet ettim.
Tahmin edeceğiniz üzere yemeğe değil yine çaya :)
Artık herkes bu duruma alıştı.
Sonra, sadece anneler gözüme az göründü, ilk evlendiğimde bana çok yorucu ve karmaşık gelen ama şimdi çok alıştığım kalabalık ortam olsun istedim yine.
Ekibe amcalar, yengeler ve kuzenlerde dahil oldu.
Ben sadece pasta, patates salatası ve
mahlepli tuzlu kurabiye yaptım, Nagehan annemde iki tepsi börek getirince gayet zengin bir soframız oldu.
Gelelim pasta hikayesine, pasta için klasik aşağıda verdiğim pandispanya hamurunu hazırladım, içine limon kabuğu ve fındık kırığıda ekledim, oldukça özendim yani. Pişirmeye gelince Gülsüm Teyze'nin kekler 100 derecede pişer lafı aklıma geldi, bende 130 derecede pişireyim bari dedim.Şöyle yüksek bir pastam olsun.Gel gelelim bu sıcaklıkta kekim pişmedi, aradan 1 saat geçmesine rağmen kabarmadı da. Mecburen ısıyı yükseltip, keki pişirdim.
Fırından çıktığında o kadar üzüldümkü, incecik ortasını kesipde sos bile süremeyeceğim bir kek. Bende mecburen hazırladığım sosu sadece üstüne sürüp, çikolata rendesi ile süsledim.
Hikayenin sonuna gelince, akşam olupta pastayı kestğimizde bizi çok güzel bir sürpriz bekliyordu, kek nefis olmuştu. ! Ben diyim turta, siz deyin cheesecake... Fotoğraf çekmek için bir dilim zar zor sakladım. Şimdi tek üzüntüm bu kekin bir püf noktası olmaması, yani aynısını tekrar yapmak istediğimde ya kabarırsa ? .. Tühh.. :)
Tüm annelerin ve sevgili anne adayı arkadaşlarım,
Pınar ve Ceylan'ın Anneler Günü'nü kutluyorum..

Malzemeler
  • 3 Adet Yumurta
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Şeker
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 1 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Fındık Kırığı

Mahlepli Tuzlu Kurabiye

MAHLEPLİ TUZLU KURABİYE

Mahlepli Tuzlu Kurabiye, blogumun ilk tarifi... Sıklıkla yaptığım çok güzel bir kurabiye. Bu sefer içine hem normal ölçüsünde (1,5 tatlı kaşığı) mahlep, hemde Dr.Oetker'in çeşnili (Mahlepli, Çörek Otlu) kabartma tozundan kullandım, çok daha güzel oldu. Sizlerede bu şekilde yapmanızı öneririm. İki tepsiden sadece fotoğraftakiler kaldı...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin